V nás samotných, v voidu každého z nás, je odražen princip deseti prapůvdních mistrů, guruů, na každé straně je jich pět:
pravá strana:
- Mojžíš
- Mohamed
- Konfucius
- Sokrates
- Guru Nanak
levá strana:
- Abrahám
- Lao C
- Rádža Džanaka
- Zarathuštra
- Sai Baba ze Širdi
Když kundalíni stoupá centrálním kanálem, musí projít oblastí, kterou nazýváme void (prázdnota). Tato oblast není čakrou, ale spíše mezerou mezi sídlem Kundaliní a začátkem bludného nervu parasympatického nervového systému (je umístěna přímo pod srdcem). Void vytváří kruh, který vyplňuje oblast břicha a zahrnuje v sobě druhou (svádhišthána) a třetí (nábhí) čakru. Druhá čakra se ve skutečnosti pohybuje ve voidu a krouží kolem třetí čakry. Cesta naší pozornosti od starosti o jídlo, oblečení, přístřeší a rodinnou lásku, k zájmu o naši duchovní podstatu musí projít voidem. Je to tato oblast, kde získáváme naši hloubku a přitažlivost, náš smysl pro pravdu a její dosažení. Princip hledání a dosažení pravdy (princip mistra, gurua) sídlí tady. Spolu s naším probuzením silou kundalíni se v nás začínají rozvíjet vlastnosti zodpovědnosti, důstojnosti a sebeúcty. Začíná se projevovat dharma, smysl pro spravedlnost.
Přechod od materiálna k duchovnu vyžaduje znalost pravdy a poznání jak žít. Abychom se takovému způsobu života naučili, přišlo nám pomoci mnoho proroků a duchovních mistrů.
Praktikováním sahadža jógy jsme vedeni těmito velkými mistry a získáváme vědění božského stavu (plného uvědomění si vlastního Já). Prostřednictvím svého nového vibračního vědomí můžeme ověřit pravdivost jejich učení. Učení těchto mistrů a dokonce jen jejich jména vydávají chladné vibrace .
Můžeme také vyzkoušet vibrace současných učitelů a organizací. Když budou vibrace teplé nebo jednoduše ustanou, poznáme tak falešné učitele, učení, náboženství nebo organizace, které jsou namířeny proti vůli Boha. Každý učitel nebo učení, které vede k fanatismu, nerozvíjí sebeúctu a sebekontrolu, nebo které vyvolává závislost na nějaké osobě, nějakému písmu nebo představách, jde proti principu mistra v nás.
V sahadža józe se stáváme svými vlastními mistry, protože jsme díky seberealizaci sami spojeni s oceánem pravdy, který je zdrojem všeho čistého vědění.