Zj 6,3-4: „Když Beránek rozlomil druhou pečeť, slyšel jsem, jak druhá z těch bytostí řekla: 'Pojď!' 4 A vyjel druhý kůň, ohnivý, a jeho jezdec obdržel moc odejmout zemi mír, aby se všichni navzájem vraždili; byl mu dán veliký meč.„
Při rozlomení druhé pečeti je kůň, který se objevuje, ohnivě rudý. Jeho příjezd je oznamován druhou bytostí, podobnou býku (teleti). Ten, kdo na něm jede, dostává pověření “odejmout zemi mír' (Zj 6,4). Lidé se mezi sebou zabíjejí. Jezdec má 'veliký meč'.
Druhé období tedy naznačuje změnu v dějinách křesťanství. Přechází se od míru k válce. Nejedná se o pronásledování, ale skutečně o vzájemné zabíjení. Vše tomu nasvědčuje. Rudá barva koně, která připomíná prolitou krev (viz 2 Kr 3,22.23); býk, který připomíná jatka (L 15,27); a zejména veliký meč, který oznamuje válku. Stejný výraz machaira se nachází v Enochově knize (162-130 př.Kr.), kde je „veliký meč“ dán Ozraeli k boji s nevěrnými a k jejich zabíjení (2 Enoch 90,19).
Jde o dobu, kdy církev bojuje o politickou nadvládu, doba císařské církve od 4. do 5. století. Je to doba válek mezi ariánskými a katolickými křesťany. Poprvé podporují císařové boj církve politickou a vojenskou mocí. Římský císař Konstantin (306-337) a poté francký císař Chlodvík (481-511) bojují na její straně. Je to období - jak to popisuje Jules Isaac - kdy „se křesťanská církev z postavení pronásledované pozvedá (nebo upadá) do postavení vítězné a brzy oficiální církve (J: Isaac, Genése de ľAntisémitisme, s. 133)
Sedm pečetí
První pečeť - Bílý kůň
Druhá pečeť - Ohnivý kůň
Třetí pečeť - Černý kůň
Čtvrtá pečeť - Sinavý kůň
Pátá pečeť - Oběti
Šestá pečeť - Vesmírný hřmot
Intermezzo - Jákobovi zachránění - vsuvka mezi 6. a 7. pečetí
Sedmá pečeť - Mlčení nebes
Bible - Apokalypsa, kniha Zjevení apoštola Jana
Volně zpracováno podle knihy „Křik nebes“
(Jacques Doukhan - profesor hebrejštiny a Starého zákona na Andrewsově univerzitě ve Spojených státech)